Crashpalen

Herdenkingspalen in de Noord Oost Polder

In de tweede wereldoorlog zijn verschillende vliegtuigen in het gebied van de huidige provincie Flevoland neergestort. Tijdens het ontginnen van de polders zijn vele van deze vliegtuigen gevonden en geborgen. Daarbij werden naast bommen en andere munitie ook nog stoffelijke overschotten van bemanningsleden gevonden. Zij zijn dus niet meer "missing". In navolging van het gerealiseerde initiatief van de Stichting 4 mei Herdenking Dronten, is besloten de vindplaatsen op dezelfde wijze als in Oost Flevoland te markeren. Tevens zijn deze palen voorzien van informatieplaatjes.

Wij hebben er bij de plaatsing van de palen voor gekozen deze niet in het desbetreffende kavel te zetten, maar in de berm. Dit is vooral gedaan om de agrariër (de eigenaar van het kavel) tegemoet te komen. De neus van het silhouet wijst in de richting van het juiste kavel.

Het overzicht van de herdenkingspalen/crashpalen is verdeeld in een overzicht van de Noordoostpolder, en een overzicht van Zuidelijk Flevoland. U kunt uw keuze links in het menu aanklikken.

>Crashpalen