Films

Bron: Youtube Yurie Manning | Bovenstaande film behoort bij het verhaal van Crashpaal 7

Gerrit Zwanenburg (1928-2017) was tussen 1967 en 1987 als bergingsofficier verantwoordelijk voor het opgraven van verloren gewaande vliegtuigen uit Wereldoorlog II en het identificeren van de daarin zittende en vermiste bemanningsleden.

Bovenstaande film is afkomstig uit de documentaire Nederland van Boven,  en is geplaatst met toestemming van de VPRO, waarvoor onze dank.

Bron: Youtube Ministerie van Defensie

Bovenstaande film behoort bij het verhaal van Crashpaal 7

De B-24 is terug te vinden in de verhalen van Crashpaal 4 en Crashpaal 5.

Film over de Duitse Flak

Target for Today
The War Department First Motion Picture Unit Army Air Forces

Target for Today is a 1944 documentary film billed as being filmed by and acted by the United States Army Air Force, all while under fire. It was directed by William Keighley. The film documents the October raids made by the Eighth Air Force on targets in Anklam, Marienburg and Gdynia in Poland, all industrial centers for the Nazi war machine.

The raids were made by B-17 and B-24 heavy bombers. General Hap Arnold called the series of attacks "the greatest strike ever". According to Arnold, they helped cripple German aircraft production and signaled the beginning of the end for the Luftwaffe.

The documentary documents these three air raids from planning, to briefing, preparation, and then reveals in unparalleled sequences the brutal battles waged at 30,000 feet.

Run time 1h 32' 48"
Producer Department of War
Audio/Visual sound, color
Language English